GOD PÅSKE - MED REKLAMEFILM!

Ingvild Løken fra The Link, instruerer de frivillige troppene.

Leksehjelpsituasjon ble filmet.

Terese Engedahl og Tor Hammervoll skal begge være statister i sommerens utendørsopera Turandot.

Kameramannen Trond i aksjon!

HURRA! Cirka 80% av alle Norges Frivilligsentraler har nå i stor grad tatt i bruk sentralenes nye logo. I påsken vises også reklamefilmen for Frivilligsentralene. Reklamebyrået The Link som har designet den nye logoen har også produsert reklamefilen som skal vises på TV2 og TVNorge flere ganger i påsken.Opptakene til filmen ble gjort i Halden tidlig i mars og hele 90 lokale frivillige stilte opp med stor innsats .

MANGE DIALEKTER
På innspillingsdagen hadde vi samlet forskjellige mennesker med så mange slags dialekter det nesten var mulig å få til...
Hele landet skulle være representert. Det var også vektlagt å spille inn situasjoner som "hele landet" kunne kjenne seg igjen i.
Derfor har kommunikasjonsgruppen vært i kontakt med mange sentraler i hele landet for å høre litt om hva som skjer........ hvordan samarbeides det, hvilke aktiviteter samarbeides det om.
Det ble også tidlig bestemt at sentralene skulle vises fra en "glad-side".
Gleden over å være i aktivitet, gleden over å være sammen med andre, skulle prioriteres.
I flere år har KKD utarbeidet nye retningslinjer for sentralene og i tråd med sektorovergripende og nærmiljøsentrert ble det også bestemt at filmen ikke skulle fokusere på "trøste og bære" og hjelpe-sentraler.

Filmen skulle "ose" og strutte av glede, overskudd, initiativ og glede - i møte mellom mennesker i alle aldre.

Det var også et poeng å vise gjensidighet, ved å gi hjelp og bruke sine egene ressurser, kan man også i visse situasjoner ta i mot hjelp og selv være deltaker i en aktivitet andre grupper/organisasjoner legger til rette for i et lokalsamfunn.

Ingvild Løken i The Link, produsent for filmen, har sagt seg godt fornøyd med tilretteleggelsen og castingen i Halden.

Den 30 sekunders lange!! (korte) filmen blir vist på TV2 og TVNorge flere ganger i lpet av påsken.

Vi håper alle at reklamefilmen blir godt mottatt og at mange flere for øynene opp for Norges frivilligsentralers nye logo og alle de unike flotte sentralene.

HURRA for at vi i Kommunikasjonsgruppen kom i mål, etter at vi i flere år har gjort en innsats for KKD`s "bestilling" - Bedre synliggjøring av Norges Frivilligsentraler.
HURRA for gjengen ved Halden frivilligsentral og mange samareidspartnere i lag ,foreninger  og organisasjoner i kommunen som stilte opp og gjorde filmopptaksdagen til en festdag og gjorde filmen mulig.
HURRA for Ingvild, Frode og Marianne i The Link som har glødet for filmen, men også for hele prosessen med ny logo, teknisk bistand.
Tror at frivillig sektor har fått tre flotte ambassadører for frivilligheten og frivilligsentralene.
HURRA for Kirsten og Solveig i KKD, som har sørget for å legge til rette fra Departementet.


GOD PÅSKE
Da gjenstår det bare å ønske hver og en en alle tiders glad påske.

Halden Frivilligsentral åpner basen for Natteravnene som er ute og vandrer både Skjørtorsdag, langfredag og lørdag kveld.


Daglig leder, Wenche takker for en travel tid med fullt opp av gjøremål.
Nå pakkes sekken og påskefjellet venter.


God påske, alle sammen!

<< Tilbake
Nettløsningen er levert av Monsternett.